#1 2008-10-10 10:20:31

Ekos

Biała Macka

Zarejestrowany: 2008-09-16
Posty: 117
Punktów :   
Profesja Deliryka: Kreator - Wizjoner
Nazwa Cyvilli: Ekopolis

Falangi

Dla wszystkich którzy jeszcze nie wyszperali w poradniku:

4.41 System wojskowy Areny - czym się rózni?

Na potrzeby Areny został zmodyfikowany poprzedni system jednostek. Zmniejszone zostały premie z technologii i fenomenów, zmieniono również parametry i koszty produkcji poszczególnych wojsk. W ogólności zaistniała pewna równowaga pomiędzy poszczególnymi typami jednostek i każdy gracz może inwestować w interesujące go wojska bez obawy, iż istnieje tylko jeden najsłuszniejszy wybór.

W systemie Areny istnieje jakościowy podział jednostek na pięć typów:

    * Jednostki szturmowe - jednostki o ataku większym bądź równym obronie. Ich zadaniem jest przede wszystkim niszczenie przeciwnika. W naturalny sposób nadają się do wyniszczających ataków frontalnych, lecz same w sobie nie są zbyt żywotne. Idą w drugiej linii ataku. Do jednostek szturmowych należą: intromower i terminator oraz muton, skorpion i gargaton.
    * Jednostki osłonowe - jednostki o przewadze obrony nad atakiem. Ich zadaniem jest przede wszystkim osłona innych jednostek oraz tworzenie warunków do wykorzystania ataków specjalnych herosa. W naturalny sposób nadają się do ataków zaczepnych, lecz bezpośrednio wyrządzają przeciwnikowi małe szkody. Idą w pierwszej bądź drugiej linii ataku, tym samym częściowo osłaniając jednostki szturmowe przed wrogim ostrzałem. Do jednostek osłonowych należą troopery, cyborgi i devastatory oraz mutaborgi i mentaty.
    * Jednostki wsparcia - jednostki, których zadaniem jest razić przeciwnika z trzeciej linii. W związku z tym są relatywnie bardziej żywotne od innych jednostek i mogą świetnie służyć jako wzmocnienie siły ognia armii złożonej głównie z jednostek osłonowych bądź też przechylić szalę zwycięstwa w bitwie z niewygodnym dla naszych jednostek szturmowych przeciwnikiem. Do jednostek wsparcia należą raptory i Evangeliony oraz leviatany i Cuthule.
    * Jednostki transportowe - jednostki służące przede wszystkim do transportu i nie stanowiące samodzielnie istotnej siły militarnej. W walce zawsze znajdują się na tyłach wojsk. Do jednostek transportowych zaliczają się lekkie i ciężkie prospedytory oraz hermesy i kreptosy.
    * Struktury obronne - statyczne miejskie obiekty obronne, charakteryzujące się znacznym współczynnikiem obrony i proporcjonalnie niższymi od wojsk mobilnych kosztami budowy. Podobnie jak w starszej wersji Delirium, zniszczyć je można najwyżej w 75% w jednej fazie ataku. W walce biorą udział z pozycji pola minowego oraz pierwszej bądź drugiej linii.

Porządek bitwy na Arenie (kolejność przyjmowania ataku):

    * Pola minowe
    * Pierwsza linia - mury Rubika i tkanki strukturalne, tarcze Teslova i pole bioenergetyczne, działa plazmowe i ciężkie działa obronne, cyborgi oraz mentaty
    * Druga linia - wyrzutnie laserowe i działa mikrofalowe, trooperzy, intromowery, terminatory i devastatory oraz mutony, mutaborgi, skorpiony i gargatony
    * Trzecia linia - raptory, leviatany, Evangeliony i Cuthule
    * Tyły - lekkie i ciężkie prospedytory, hermesy oraz kreptosy


Modyfikatory ataku poszczególnych jednostek pozostają bez zmian.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutojutsu.pun.pl www.saloon-politowania.pun.pl www.ninja-revolution.pun.pl www.haszczaki.pun.pl www.saif70.pun.pl