Dla wszystkich którzy jeszcze nie wyszperali w poradniku:
4.41 System wojskowy Areny - czym się rózni?
Na potrzeby Areny został zmodyfikowany poprzedni system jednostek. Zmniejszone zostały premie z technologii i fenomenów, zmieniono również parametry i koszty produkcji poszczególnych wojsk. W ogólności zaistniała pewna równowaga pomiędzy poszczególnymi typami jednostek i każdy gracz może inwestować w interesujące go wojska bez obawy, iż istnieje tylko jeden najsłuszniejszy wybór.
W systemie Areny istnieje jakościowy podział jednostek na pięć typów:
* Jednostki szturmowe - jednostki o ataku większym bądź równym obronie. Ich zadaniem jest przede wszystkim niszczenie przeciwnika. W naturalny sposób nadają się do wyniszczających ataków frontalnych, lecz same w sobie nie są zbyt żywotne. Idą w drugiej linii ataku. Do jednostek szturmowych należą: intromower i terminator oraz muton, skorpion i gargaton.
* Jednostki osłonowe - jednostki o przewadze obrony nad atakiem. Ich zadaniem jest przede wszystkim osłona innych jednostek oraz tworzenie warunków do wykorzystania ataków specjalnych herosa. W naturalny sposób nadają się do ataków zaczepnych, lecz bezpośrednio wyrządzają przeciwnikowi małe szkody. Idą w pierwszej bądź drugiej linii ataku, tym samym częściowo osłaniając jednostki szturmowe przed wrogim ostrzałem. Do jednostek osłonowych należą troopery, cyborgi i devastatory oraz mutaborgi i mentaty.
* Jednostki wsparcia - jednostki, których zadaniem jest razić przeciwnika z trzeciej linii. W związku z tym są relatywnie bardziej żywotne od innych jednostek i mogą świetnie służyć jako wzmocnienie siły ognia armii złożonej głównie z jednostek osłonowych bądź też przechylić szalę zwycięstwa w bitwie z niewygodnym dla naszych jednostek szturmowych przeciwnikiem. Do jednostek wsparcia należą raptory i Evangeliony oraz leviatany i Cuthule.
* Jednostki transportowe - jednostki służące przede wszystkim do transportu i nie stanowiące samodzielnie istotnej siły militarnej. W walce zawsze znajdują się na tyłach wojsk. Do jednostek transportowych zaliczają się lekkie i ciężkie prospedytory oraz hermesy i kreptosy.
* Struktury obronne - statyczne miejskie obiekty obronne, charakteryzujące się znacznym współczynnikiem obrony i proporcjonalnie niższymi od wojsk mobilnych kosztami budowy. Podobnie jak w starszej wersji Delirium, zniszczyć je można najwyżej w 75% w jednej fazie ataku. W walce biorą udział z pozycji pola minowego oraz pierwszej bądź drugiej linii.
Porządek bitwy na Arenie (kolejność przyjmowania ataku):
* Pola minowe
* Pierwsza linia - mury Rubika i tkanki strukturalne, tarcze Teslova i pole bioenergetyczne, działa plazmowe i ciężkie działa obronne, cyborgi oraz mentaty
* Druga linia - wyrzutnie laserowe i działa mikrofalowe, trooperzy, intromowery, terminatory i devastatory oraz mutony, mutaborgi, skorpiony i gargatony
* Trzecia linia - raptory, leviatany, Evangeliony i Cuthule
* Tyły - lekkie i ciężkie prospedytory, hermesy oraz kreptosy
Modyfikatory ataku poszczególnych jednostek pozostają bez zmian.
Offline